Met een doordacht plan uw school op de kaart zetten

Genereer systematisch aandacht

De toestroom van kinderen naar een school is al lang niet meer vanzelfsprekend. Om marktaandeel te behouden profileren scholen zich steeds vaker en explicieter, via allerlei communicatiekanalen. Zeker in deze tijd biedt online communicatie uitstekende mogelijkheden.

Naast het gebruik van traditionele communicatiekanalen ontwikkelen we voor een groeiend aantal scholen en stichtingen online campagnes. Google, Instagram, Facebook en Snapchat zetten we systematisch in om bij ouders en kinderen aandacht te genereren bij de keuze van een basis- of vo-school. Dit resulteert doorgaans in hoge zoekresultaten (je school wordt beter gevonden), een goede opkomst tijdens open dagen en meer inschrijvingen.

Hoe versterkt u úw schoolimago?

In de huidige markt zien we dat basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs zich bewuster worden van hun marktpositie en van de noodzaak om via profilering en marketing hun positie te verstevigen.

Ook een gedegen aanpak van de corporate communicatie van de school of scholenkoepel draagt overigens bij aan een sterk imago.

Wilt u weten wat wij voor uw school of schoolbestuur kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op met Benjamin Romkes: 020 625 2629 of ben@inbeeld.nl

Een sterk imago kan worden bewerkstelligd door systematisch geplande PR en klantgericht personeel (Tettero en Viehoff, 2006).

Niet zomaar een openbare basisschool

De Weidevogel is een openbare basisschool in landelijk Amsterdam-Noord. De school ligt in Ransdorp, een klein dorp midden tussen de weilanden, op enkele minuten van Amsterdam. Ouders die midden in de stad wonen, kunnen hun kind de uitzonderlijke kans geven op een schooljeugd in een landelijke omgeving. En dat gewoon op fietsafstand.

We bedachten een strategie om in Amsterdam-Noord voet aan de grond te krijgen in nieuwbouwbuurten met veel jonge gezinnen. Daarbij ontwikkelden we professioneel communicatiemateriaal dat de school een kwalitatief sterke uitstraling geeft.

Werelds leren in landelijk Amsterdam

Dat is de belofte die De Weidevogel aan jonge ouders maakt in alle nieuwe communicatiemiddelen. De school heeft een projectteam dat zich sterk maakt voor de communicatie- en marketingactiviteiten en gevoel heeft voor het belang ervan.

De Weidevogel groeit inmiddels flink en mag zich verheugen in een rijke belangstelling van nieuwe ouders.

Schermafbeelding 2016-01-22 om 19.40.09

Jullie zijn kanjers hoor. Wij hebben als school erg veel plezier met deze stappen.
Jos van Teunenbroek

directeur, OBS De Weidevogel

Een sterke profilering geeft energie!

Het Palet: van zorgelijk naar succesvol

Basisschool Het Palet in Krommenie had tot voor kort geen grote aantrekkingskracht voor ouders die een basisschoolkeuze moesten maken voor hun jonge telg. De school die sinds jaar en dag techniek hoog in het vaandel heeft, paste zijn profiel aan.

We versterkten de onderzoekende en wetenschappelijke component uit het onderwijs van de school en verankerden deze in het nieuwe profiel: ‘De basisschool met extra aandacht voor wetenschap en technologie’.

Van zwart naar innovatief

Voor de open dag ontwikkelden we kwalitatief communicatiemateriaal dat de nieuwe boodschap overbrengt aan het publiek. Een bijzonder kunst- en techniekproject ontwikkeld door Marcel Fraij (van zijn hand zijn de foto’s hieronder), Joanne Zegers en Caroline de Roy, brachten we voor het voetlicht van het gehele voedingsgebied van de school. Het project werd onder meer gelinkt aan het door Unesco en de Verenigde Naties uitgeroepen Internationale Jaar van het Licht.

Inmiddels is het tij gekeerd en lijkt de nieuwe identiteit in goede aarde te zijn gevallen. Jarenlange krimp op Het Palet heeft plaatsgemaakt voor groei.

Samen met AH werken aan een gezonde samenleving

Albert Heijn en de Raad van Kinderen van De Kroosduiker

De Raad van Kinderen van basisschool De Kroosduiker uit Westzaan zoekt samen met Albert Heijn-directeur Wouter Kolk en Prinses Laurentien naar oplossingen om mensen gezonder te laten eten. Dat leverde deze bijzondere klassenfoto op! Prinses Laurentien is oprichter en directeur van de Missing Chapter Foundation. Deze organisatie wil dat meer bedrijven in gesprek gaan met kinderen over actuele en maatschappelijke onderwerpen. Albert Heijn heeft al een eerste stap in de gezonde richting gezet: in honderd winkels is het snoep bij de kassa vervangen door fruit. Wij zorgden voor de media-aandacht en persberichtgeving.

Vaardigheden

Gepubliceerd op

22 april 2015